Telefonování v angličtině
Telefonování v angličtině
Věřte nebo ne, ale současná nucená online výuka nás i přes všechna úskalí techniky rozvíjí.
Musíte mluvit přesněji, srozumitelněji, s jasným významem.
Jako kdybyste telefonovali. A to je zapeklitě těžká dovednost. Telefonovat v cizím jazyce je opravdu výzva.
Nedávno jsem narazila na zajímavou stránku věnující se profesionálnímu hovoru z pohledu call centra. Zaujalo mě 10 bodů, jak vést formální telefonní rozhovor se zákazníkem. V bodech níže najdete českou verzi, ale kdo by si raději početl v angličtině, najde tam i odkaz na původní stránku.
10 tipů jak zvládnout profesionální hovor
- Zvedněte telefon brzy, nejlépe po 3. zazvonění. Šest zazvonění už je moc, trvá to skoro půl minuty!
- Buďte vřelí a „welcoming“, tedy vnímaví, milí, vstřícní.
- Představte se a představte svoji firmu – ať nemusí volající zjišťovat, zda se dovolal správně.
- Mluvte ZŘETELNĚ. (Pozn.red. opravdu umíte správně vyslovit všechno, co chcete říci třeba v angličtině?)
- Nepoužívejte nespisovné výrazy anebo profesní jazyk, pokud nemluvíte s někým z profese. Obyčejný smrtelník by vám nemusel rozumět.
- Pokud potřebujete volajícího někam přepojit, oznamte mu to a řekněte mu, na koho přepojujete.
- Nepřepojujte bez upozornění nebo automaticky. Zbytečně vystavujete volajícího i příjemce přepojeného hovoru nedorozumění.
- Když telefonujete, TELEFONUJTE. Nevěnujte se deseti dalším činnostem, ale pouze a jenom volajícímu.
- Přebíráte vzkaz? Zapište si všechny potřebné informace – kdo, kdy, proč a komu volal a nejlépe kam je možné zavolat zpět. (Pozn.red. umíte hláskovat jména, čísla, časové údaje, emailové adresy, …?)
- SHRŇTE na závěr hovor. Klíčovou složkou komunikace je poslouchání. Pokud jste poslouchali dobře, dokážete rozhovor i smysluplně shrnout.
Pokud si chcete pocvičit angličtinu, zde je odkaz https://www.unicomcorp.com/blog/how-to-handle-phone-calls-professionally-infographic/ .
A pokud si to chcete procvičit s lektorem, napište nám na lexis@lexis.cz a dáme individuální hodinku výuky telefonování v cizím jazyce. Samozřejmě ON-LINE.
- Základní fráze
- Vhodná gramatika
- Slovní zásoba
- Užitečné obraty
- Praktické procvičení
————————————————————————————————————————————————————————————————————————
„Hello, this is Jana from Lexis language school speaking. How can I help you?
Hello this is Peter Pan. I am an English teacher. Are you looking for new teachers?
Yes, Peter Pan, but we only hire adult teachers, I am sorry. “